środa, 2 września 2015

Rodzice przyszłości

Pisałam ostatnio o akcji bezpieczni rodzice. Tym razem przyjrzałam się innej obecnej ostatnio w mediach kampanii Fundacji Rodzic Przyszłości po hasłem „Kiedyś Twoje dziecko rozwinie skrzydła. Od ciebie zależy, czy będzie latać!”. Pisze o niej, ponieważ jest niejako odwrotnością tego, co krytykowałam wcześniej.
Tutaj co prawda nie jestem zachwycona spotem – uważam, że mama w przykładnie pozytywnym mogłaby zachować się inaczej, w sposób zdecydowanie bardziej wspierający budowanie realistycznej samooceny. Mówienie dziecku, że jest zdolne naprawdę nie jest najlepszym pomysłem, podobnie jak wyręczanie go w zapinaniu sweterka, gdy najwyraźniej zależy mu na zrobieniu tego samodzielnie. Wiem, że się czepiam, ale kampania jest przez to tylko dobra, a mogłaby być naprawdę świetna.
Świetne jest co innego. Jeżeli rodzic zdecyduje się wejść na stronę internetową fundacji otrzymać może wszystko, czego potrzebuje. Może wypełnić test – dowiedzieć się, na ile orientuje się w danej dziedzinie, ale równocześnie do każdego z pytań testu dołączone są komentarze ekspertów wyjaśniające jakie konsekwencje niosą z sobą poszczególne zachowania. Znajdzie tam też poradnik, bazę wiedzy (częściowo płatną), a nawet może zapisać się na coaching online.
Mamy tu kampanię społeczną, która bez straszenia, a przynajmniej bez wywoływania silnych negatywnych emocji zachęca do przemyślenia swoich zachowań, ukazuje problem sugerując, że rozwiązanie jest w zasięgu ręki. Co ważniejsze ono rzeczywiście tam jest, bo po wpisaniu adresu w wyszukiwarkę dostaje się masę materiałów, które mogą pomóc zmienić podejście i nauczyć się innych zachowań. Wadą strony jest trudność w nawigacji, gdyż łatwiej dotrzeć do materiałów płatnych, ale przy odrobinie samozaparcia (trzeba kliknąć O nas/jak działamy) otrzymać można naprawdę pokaźną ilość darmowej, ale bardzo wartościowej wiedzy.
Cóż wygląda na to, że lepiej wychodzi się na poszukiwaniu przyszłości, niż bezpieczeństwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz